نکاتی که در خرید خانه نوساز باید بدانید!

هیچ چیز به اندازه خرید یک خانه نوساز هیجان‌انگیز نیست. خانه نوساز نه تنها به خاطر به روز بودن لوازم به کار رفته در آن و تمیزی و تازگی‌اش، بلکه به خاطر حس مالکیت فوق العاده‌ای که به خریدار می‌دهد طرفداران زیادی دارد.

بهترین توصیه ای که برای خرید نوساز می توانیم براتون داشته باشیم اینه که به سابقه و خوش نامی سازنده بیشتر از زرق و برق ساختمان اهمیت دهید.

متاسفانه گاهی بدکیفیت ترین ساختمان ها با کمی زرق و برق مورد توجه خریداران خانه قرار می گیرند .

توجه داشته باشید که حتی سازنده هایی که خانه های بی کیفیتی میسازند بلد هستند که چگونه ایراد ها را بپوشانند یا کم رنگ کنند پس گول ظاهر را نخورید لطفا!!!

پرس‌و‌جو کنید

وقتی خانه مورد نظرتان را پیدا کردید، به محله‌ای که خانه در آن واقع شده بروید و کمی تحقیق کنید. قبل از هر چیز از نام سازنده آن با خبر شوید. در هر منطقه سازندگان خوش‌نام و بدنام وجود دارند که کیفیت کارشان با هم متفاوت است. اگر می‌خواهید در سال‌های سکونت‌تان در خانه جدید، مرتب دست به آچار نباشید یا پای تعمیرکار به خانه‌تان باز نشود، سراغ خانه‌ای بروید که سازنده آن از سازندگان خوش نام منطقه است. علی‌رغم باور بسیاری از مردم، خانه‌های شخصی‌ساز یا خانه‌هایی که سازنده آن‌ها تجربه چندانی ندارد، توصیه نمی‌شود. البته باید بدانید که خانه‌های سازندگان خوش‌نام ممکن است کمی گران‌تر باشد اما این گران ارزشش را دارد!

درباره جزئیات صحبت کنید

اگر خانه در آخرین مراحل ساخت‌و‌ساز است، حتما با فروشنده چک کنید که نصب کدام تجهیزات به عهده او یا شما خواهد بود. چون برخی فروشندگان به محض نوشتن قولنامه فروش، از بار کامل کردن ساخت خانه شانی خالی می‌کنند. هرچند برخی خریداران هم هستند که ترجیح می‌دهند خانه را خام تحویل بگیرند تا با سلیقه خودشان دیزاین کنند. خانه خام به خانه‌ای گفته می‌شود که رنگ نشده، کابینت و کمد ندارد و کولر و پکیج (یا آبگرمکن) برای آن نصب نشده است. اگر بودجه تان محدود است بهتر است با فروشنده شرط کنید که همه این تجهیزات را نصب کند و خانه را رنگ شده تحویلتان دهد. چون در این صورت هم هزینه کمتری برای متریال می‌پردازید و هم دردسر پیدا کردن نصاب و تاسیسات کار را ندارید. راه سوم این است که از فروشنده بخواهید متریال را مطابق سلیقه شما انتخاب کرده و مابه تفاوت قیمت را به او بپردازید.

از متخصص کمک بگیرید